Matonsdag: Rester och tonfisk


Igår bestod min middag av rester. Det kan låta tråkigt men ibland kan de där resterna bli succé. Igår blev jag i alla fall glatt överraskad. 

Jag hade kokt ris och haricots verts (som var stekna i olja med salt och pressad vitlök) över. Detta slängde jag ner i en panna tillsammans med en lite burk tonfisk. Detta fick nu steka/värma ihop sig. Tillsatte även majs och mot slutet rörde jag ner bladspenat och småtomater. 

Det blev jättegott! Särskilt tonfisken blev jättegod när den blev stekt och tomaterna och spenaten gav god smak till rätten men gjorde också att det inte blev så torrt. 


Förövrigt;
Tonfisk är något jag använder som en back up när jag inte orkar laga mat, tycker det är väldigt smidigt då. Dagens tips till er som lagar en portion mat; Jag tycker de här små burkarna tonfisk från Ica är perfekta! Alldeles lagom när man bara skall laga en portion. 


1 Carolina:

skriven

Bra tips! Det ser ju jätte gott ut :D jag brukar också köra på rester i mitt hem. Det är billigare och som du säger kan man göra mycket gott med rester! :D

Svar: Ja, rester är en bra sak! Fast det är inte så ofta jag har rester faktiskt så när jag väl har det är det smidigt och gott!
JHH

Kommentera här: