Matonsdag: Komponera en måltid

Just nu känns det som jag kombinerar all typ av mat i mina luncher. 

Jag tar en del vad jag har hemma, en del vad jag är sugen på samt sallad. Ibland så kompletterar jag med keso och/eller ägg också. 


Den här gången blev det; biffar på vita bönor, morötter, cashewnötter, ägg och salladsost och panko. Brysselkål, gulbeta, sallad på bladspenat, tomat och lite resterande salladsost, avokaod, keso och potatis. 

Vad jag var sugen på: biffarna och lite avokado.
Vad jag hade hemma: brysselkål, gulbeta, avkokado och potatis.
Sallad: bladspenat, tomat och lite resterande salladsost.
Tillbehör: Keso. 



Det såg inte så charmigt ut när jag tillagade det men med salladen och tillbehören så blev det en finare måltid och det var gott! Avokado och keso är bra vid denna typ av mat för det mättar bra, nu blev det väldigt mycket bladspenat idag som gör att det ser mycket ut men egentligen är det inte det och då är de där tillbehören bra att ha med! 

Nedan är exempel på skillnaden där man ser vad lite färgglada tomater, keso och avokado kan göra. 

Tisdagens lunch
Insåg, när jag lagat klart maten i tisdag, att det bara är tre arbetsdagar denna vecka och att jag alltså hade lagat klart veckans luncher. Sån skön känsla! Älskar att ha fixat maten! 

1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Mat är så himla härligt, jag älskar att lassa på allt jag är sugen på och en del jag har hemma! Just nu är jag sugen på potatis men min man är sugen på kalkon, så det kommer bli kalkon och potatis :D

Svar: Det bästa är ju dessutom de gånger man är sugen på bra mat :) hade varit jobbigt om det alltid var pizza ;) kalkon och potatis lät gott :)
JHH

Kommentera här: