Matonsdag: Försöka hitta matrutiner

Matonsdag och idag blir det mer text men även ett litet "recept". 

Något som jag försöker med just nu är att hitta bra matrutiner. Jag skriver ju en del matinlägg men slarvar en hel del med maten. Jag äter helt enkelt för lite mat på dagarna, ibland äter jag bara frukost, lunch och några knäckebröd på en dag. Inte helt optimalt om man skall orka jobba, träna och ha en vettig, energifull vardag. 

Nu passar jag på att nyttja att det är januari och nya tag för året och så passar jag på att nyttja bloggen i syftet att hitta bättre mattutiner. 

Så jag tänkte jag skriver ett inlägg då och då eller en gång i veckan eller något sånt och så kanske jag skriver att "jag har ätit det här" och då svarar ni kanske "jag brukar göra så här med den ingrediensen". Och så ger jag något tips och ibland kanske ni delar något tips och på så sätt kanske de här matrutinerna kan bli bättre. Bra idé om ni frågar mig ;). 

Ikväll blev det i alla fall halloumi, sallad, avokado, majs, kidneybönor och mixade vita bönor. Till lunch i morgon tillsätter jag bulgur, ägg och ev keso också. 

Typ som Hommus men på vita bönor
Så här gör jag: Mixar kokta vita bönor med vitlök, salt, peppar, spiskummin och paprikapulver. Häller på en skvätt vatten och mixar ihop. Tillsätter sedan mer vatten tills det blir konistensen jag vill. 



1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag måste också lära mig äta ordentligt!

Svar: Då är vi alltså två :) Vi får peppa varandra :)
JHH

Kommentera här: