Gott Nytt År!

Vill börja med att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! Jag hoppas ni hade en fin nyårsafton och att det känns fint att gå i  i 2019!


Jag firade nyårsafton hos min bror och svägerska och hade en lätt, avslappnad, trevlig men ändå lite extra nyårsafton. 


Trots att vi hade en lugn kväll bestämde vi oss ändå för att ha förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det är trevligt att själva matlagningen får vara en del av själva kvällen. 

Så första delen av kvällen ägnade vi åt att handla och laga mat. Min svägerska fixade fin och god förrätt. 


Hon hade även pyntat väldigt fint!

 
Till huvudrätt åt vi bönburgare med sötpotatispommes och sparris. Mycket gott! Blev mycket nöjd med konistensen på burgarna men hade kunnat ha lite mer kryddor i. 



Efter huvudrätten förflyttade vi oss in till vardagsrummet där vi tittade på film, Oceans 8. Den var så bra! Jag hade tänkt se den på bio men missade det så fick se den på film i stället. Ser den gärna igen! Vi fortsatte kvällen med lite efterätt och att spela knowledge is Power. 


Vid 12-slaget gick vi ut på balkongen och skålade lite samt tittade på fyrverkerierna eb liten stund innan vi gick in, satt och pratade och jag åkte hem ganska snart efter det. 


En bra kväll som fick avsluta 2018 och inleda 2019. 

Jag ser nu fram emot 2019, det skall bli spännande och se vad som händer det här året och jag ser fram emog att dela detta året med er läsare! Uppskattar era likes, hjärtan och kommentarer! 

Önskar er återigen ett Gott Nytt År! 




1 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Vad mysigt ni verkar haft det! ♡

Svar: Det var väldigt mysigt :)
JHH

Kommentera här: