Det är endorfinerna som gör det!

Här sitter jag, alldeles för sent, och skriver blogginlägg och äter min kvällskvarg. Jag borde egentligen sova men (!) jag har kommit på det!! 

Det är endorfinerna som gör det! 

Och då undrar ni 1; vad jag nu har kommit på och då svarar jag att det är endorfinerna som gör ett träningspass roligt och då undrar ni 2; Visste inte du detta redan? Och då svarar jag; Jo men...

... idag blev det så tydligt och det gick verkligen upp för mig att jag tycker det är roligt när jag känner den där känslan efter att ha utmanat mig själv lite och att jag tycker om de där endorfinerna. 

Eftersom det är rätt sent nu så skall jag inte gå in mer på dagens träningspass eller mina träningsmål för 2019 men när jag klev ut från gymmet idag så insåg jag: Jag skall försöka hitta någon utmaning varje pass,som inte är allt för stor men, som skapar den där lilla extra boosten, som ger mig lite mer självförtroende, som gör mig glad. 

Som ni förstod var det ett bra pass idag. Ett väldigt bra sätt att börja detta träningsår på!

Nog om träningsrabblande, nu skall jag försöka komma till ro efter dagens lilla endorfinkick. 

Tjolahooo! //JHH som är något uppe i varv pga insikt och träning. 



1 Pauline Hurtig:

skriven

vad härligt och vad gott å mysigt det såg ut! :)

Svar: Ja, det är riktigt härligt! Och mina stunder på kvällen är såå mysiga! :)
JHH

Kommentera här: