Majböckerna

Den här månaden har jag läst två böcker; Strandsittaren och Den lilla bokhandeln runt hörnet. 
 
Böckerna skiljer sig i gengre och stil men jag tyckte om båda två och längtar efter att få läsa nästa bok i respektive serie. 

 
Morden på Smögen - Strandsittaren 
Anna Ihrén
 
En deckare som handlar om Smögen, ett mord, en försvunnen person med en polis som egentligen är tjänstledig i huvudrollen. 
 
Som nästan alla andra deckare så tyckte jag om denna även om det ibland kunde bli lite rörigt med många personer men ju längre in i boken jag kom desto mer tyckte jag om den och nu går jag och väntar på att juni skall komma så jag kan läsa nästa bok. 
 
 
Den lilla bokhandeln runt hörnet 
Jenny Colgan 
 
Den här boken tyckte jag om från första till sista sidan och mot slutet av boken ville jag nästan läsa långsammare så att boken inte har slut. 
 
Precis som januariboken (som är skriven av samma författare) så handlar handlar denna bok om en tjej som lämnar sin trygghet för att åka till Skottland, köpa en buss som hon sedan tänker ha som en rullande bokhandel. 
 
Min beskrivning är inte på långa vägar tillräckligt bra för att ge sken av denna bok men den här lättläst, en riktigt feel good- bok och jag läst ut den kvällen efter att jag köpt den. Googla om den och läs den sedan, det är mitt tips! 
 
 

Kommentera här: