1 mars

Alltså, det är så skönt att det är 1 mars. Äntligen! Januari,  februari och mars är, enligt mig,  de jobbigaste månderna på året och nu är det bara en av dessa kvar. 2 avklarade 1 kvar. Så skönt!  

Förutom att jobbat har jag inlett den här månaden med att köra ett pass med klubben.  Jag vet inte hur länge sedan jag var med och körde ett sprintpass men idag så vågade jag mig på det. Jag var faktiskt nervös innan, inte för att träna med just klubben utan för hur kroppen skulle kännas.  Skulle jag få ont? Skulle kroppen mest bara kännas tung och jobba emot mig? Skulle jag gå där ifrån besviken?

Det var roligt att vara tillbaka och träna med klubben igen även om min träningen inte kändes då där jätterolig. Jag har ingen energi att ge, jag orkar inte kräma ur något rejält ur kroppen just nu. Men! Jag var med och har sprungit och studsat mer idag än jag gjort på flera, flera månader så jag får vara nöjd med det. 

Känns bra att ha börjat mars med att vara med på friidrotten igen. Nu skall jag försöka komma tillbaka till mina goda träningsvanor igen. 

Arkivbild. Så här såg det inte ut idag men hallen är den samma.




Kommentera här: