Fem hjärtliga punkter

Har satt mig i soffan... och i kväll känns det väldigt bra. Här är fem (hjärtliga) punkter till varför det känns så bra i kväll;

♡ Jag tränade i morse. 45/60 minuter blev visserligen 30 minuter men det känns väldigt bra att jag kom iväg ändå.

♡ Vi gick lunchpromenad i dag och även om det blåste och regnade lite så var det skönt att komma ut.

♡ Jag blev alldeles dyngsur när jag cyklade hem från jobbet idag men kändes så friskt ändå. Jag vet, det låter lite galet och det hade inte känts lika bra om jag inte visste att jag var på väg hem och kunde byta kläder så fort jag kom hem. Det här med frisk luft alltså, så fint! Nu i kväll skiner solen igen, det är fint det också.

♡ Jag känner mig trött nu. Och varför är det något positivt? Jo, för att det är inte trötthet som i att huvudet är trött eller kroppen utan mer sömning, som att det varit en lång och bra dag. Kanske kommer jag somna snabbt och någorlunda tidigt i kväll, det hade varit väldigt skönt. 

♡ Och så bäst av allt; jag fick träffa E idag! Från att tidigare jobbat tillsammans varje dag tills att nu bara höras några gånger i veckan var det väldigt fint att träffa henne igen! Prata i kapp allt som hänt i våra liv, prata med någon som känner en utan och innan, skratta, berätta det som man tycker är lite jobbigt just nu och bara dela de där små, helt vanliga sakerna. Värdefullt! Och mysigt och väldigt, väldigt trevligt! 


Kommentera här: