Kvällssvammel

I kväll har jag energi. Kanske inte så att jag inte kommer kunna somna om en stund eller inte alls är trött men jag känner mig ändå fylld av energi. 

Jag har haft en klassisk 2017-dag idag. Nu undrar ni givetvis vad 2017-dag är för något. Jo, en 2017-dag såg ut på följande vis: Gå upp, åka till jobbet, jobba, äta lunch, jobba, äta mellanmål på jobbet, byta om till träningskläder, åka till gymmet och vara hemma någon gång vid 19. Jag kanske inte gjorde det varje dag men det är min bild av 2017. 
Mot slutet av året tyckte jag inte det var superroligt med sådana dagar men idag kändes det faktiskt väldigt bra. Jag åt mitt mellanmål på jobbet och åkte sedan och hoppade längdhopp. 

Första hoppet kändes så bra, jag sprang visserligen igenom så att kalla det hopp är ju något missvisande men ansatsen kändes så  bra. Jag lyckades inte med det igen sedan nu passet, tyvärr. 

Känner nu att kroppen är rätt trött. Jag gjorde väldigt, väldigt många hopp idag, tack och lov inte med full ansats men jag känner ändå nu hur benen, rumpan och ryggen är riktigt trötta. 

Och så hemåt, handla lite, vara hemma lite efter 20. Fixa lite här hemma, diska, fixa mellanmål mm inför i morgon, packa väskan redo för morgonträning och nu sitter jag här och skall äta min kvällskvarg som jag längtat efter sedan jag satte mig i bilen efter träningen. 

Jag känner att jag svamlar och bara skriver på. Det jag ville få sagt med alla dessa ord är att när jag kom hem vid 20, efter en heldag iväg så orkade jag fixa en massa saker. Det var väldigt, väldigt skönt!! 

Avslutar med en bild från i morse 04.17. Jag minns att jag tog bilden men kan för allt i världen inte minnas varför jag var uppe då för jag sov flera timmar till. Det har alltså gått så långt nu att jag halvvaken tar kort på vacker himmel, jag antar att det innebär att jag tycker det är väldigt fint. 

Nog med babbel för i kväll. Jag hoppas ni har det bra! 

Kommentera här: