Istället för att köpa lunch

Den här veckan förra året hade jag semester. På semestern första dag råkade jag upptäcka hur mycket pengar jag på att köpa lunch. Det blev ett litet slag i magen och jag bestämde mig för att ändra på mitt beteende med en gång. 

Sedan dess har jag köpt lunch max 7 gånger, flertalet av gångerna har varit för att vi bestämt att vi skall äta hamburgare flera på kontoret. Från att köpa lunch nästan varje dag i flera månader till att bara ha köpt 7 st på ett år är en bra förändring om jag får säga det själv! 

Här är några av de luncher jag ätit det här året, det hade varit roligt att ha tagit foton varje  månad men det här jag inte gjort. Kanske skall jag börja med detta nu och visa upp då och då. 

Det känns i alla fall väldigt bra att ha minskat inköpen av lunch och i stället ha med matlåda. Ibland behöver man bli lite chockad för att ändra ett beteende. 







Kommentera här: