Du får inte sitta

Idag hade jag två saker på agendan efter jobbet: Städa och träna. Jag sa till mig själv att jag absolut inte får slå mig ner i soffan eller sängen förrän jag har städat och tränat. Skulle jag sätta mig ner finns det en stor risk att varken städandet eller tränandet blir av. 

Så jag kom hem, lite åska-i-luften-huvudvärk och trött. Plockar i ordning lite saker, dammar lite och... 

... sätter mig på pallen i köket, bläddrar igenom telefonen lite men kommer på fötter. Dammsuger lite... 

... kommer sedan på mig själv med att sitta på toalettstolen och bläddra igenom telefonen. IGEN.  

Som ett litet barn är jag som hittar varje möjlighet att balansera på gränsen till det man får göra och inte göra, att lyssna men ändå inte lyssna, hitta kryphål i allt. Jag antar att jag borde begripit det nu, efter dessa 27,5 år jag levt med mig själv, att det gäller att vara tydlig: Du får inte sitta ner förrän det är klart.

Nåja, städat har det i alla blivit! Nu väntar jag på att golvet skall torka innan det blir lite gröt och sedan träning. 

Bilderna är 100% riggade och tagna efter städandet...

Kommentera här: