Lugnande rutiner

Jag besöker ju en naprapat då och då. Bortsett från själva naprapatbesöket så har jag också skaffat mig lite andra rutiner i samband med detta besök. 

Jag brukar också gå förbi pocketshop. Kanske inte så mycket för att det är just den affären utan för att den ligger längs vägen till bussen från naprapaten. Jag brukar gå runt i affären och kika på böckerna och ibland köpa någon bok. Efter det går jag till ett café och sätter mig där och äter något gott eller matigt beroende på smak för dagen. Sedan sätter jag mig där och läser min bok. 

Idag gjorde jag exakt det där. Satte mig på cafét och tog upp min bok som jag köpt, satte hörlurarna för öronen och stängde in mig i min värld och läste (och åt lite).
Det är fantastiskt när man kommer in i en bok och tycker om den från början.

Jag tittade på klockan vid halv sju, bestämde mig för att sitta till sju men när jag tittade på klockan nästa gång så var den tjugo över sju. Tiden bara försvann.

Jag antar att det var exakt det jag behövde. 

Jag fick, med en liten suck, plocka ihop mina saker för att åka hem för att hinna laga lite mat till lunch i morgon och somna tidigt. Att ha det här naprapatbesöket med tillhörande rutin känns som något fint i vardagen som dyker upp var tredje månad.  





Kommentera här: