Yatzyfundering och pussel

Först till kvällens yatzy-fundering; hur högt trepar kan man med att kasta bort? 

Jag funderar på vad gränsen går? Alltså ju tidigare in i spelet desto högre kanske man vågar kasta bort men annars är trepar rätt svårt att få men får man däremot trepar i första eller andra slaget i början är det kanske värt att spara det där treparet och samtidigt få en eller två ploppar. Vad säger ni? 

Utöver dessa funderingar under kvällens yatzy-omgång har jag också tagit fram mitt pussel.  Jag är så sugen på att köpa ett nytt pussel men först måste jag göra klart det här som jag hållt på med i över ett år men jag tycker det är så tråkigt och dessutom är det på 1500 bitar, det kommer ta all evighet innan det blir klart...speciellt om det går sönder hela tiden så jag får lägga om bitarna...

... i alla fall det var väldigt mysigt att sitta och pyssla och lyssna på pod så jag lät pusslet ligga framme. Nu är min fundering om jag inte skall försöka komma iväg i tid från jobbet o morgon och ha hela kvällen åt att pussla.  Det hade varit fint! 

Det var allt från i kväll; spela yatzy och pussla med mig själv. Jag hör hur tragiskt det låter och ändå kan jag inte låta bli att tycka rätt bra om det. 

Det kommer aldrig bli klart...


Kommentera här: