Decemberboken

I december har jag läst Silvervägen av Stina Jackson. 

I boken får man möta Lelle vars dotter varit borta i tre år. Man får följa honom i hans känslor och letande efter dottern. Man får även lära känna Meja som kommer till Norr då hennes mamma bestämt sig för att flytta dit. Av olika anledningar korsas Lelles och Mejas vägar. Boken blir ännu mer spännande när sedan ytterligare en tjej i Meja och Lelles dotters ålder försvinner. 

Jag gillade den här boken, delsvis för att den var lätt att läsa och är skriven på ett bra sätt som gjorde att det flöt på bra när man läste (jag läste ut den på en dag) men också för att själva storyn var intressant; jag ville verkligen veta vad som hänt Lelles dotter. Boken var spännande som gjorde att jag bara ville fortsätta läsa. Sedan så fick jag även lite längtan upp till norr, de verkade så fint ensamt på något sätt, ja förutom försvinnande då. Det enda lilla negativa med boken är det stundvis var, för min del, lite för mycket känslor hos så många människor men samtidigt så passade det in i storyn, det hade varit konstigt om det inte var så, så jag vande mig efter ett tag.

En bok jag nog kommer läsa igen och jag hoppas Stina fortsätter att skriva böcker.


1 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Låter som en bok för mig! Ha ett gott nytt år! :)

Svar: Gillar du (lätt) spänning, en del känslor och att boken är lättläst så passar den dig 😊
JHH

Kommentera här: