Musiken klingar finare än på länge

Det var ett tag sedan sist. Och skall jag vara ärlig så har jag faktiskt inte känt för att skriva och har därför inte heller gjort. Man kan säga att tema för den här semstern har varit just det; att göra exakt det jag känner för. 

Det har visat sig att det jag vill göra INTE är att träna, gå promenader, hitta på saker eller vara i stugan hela semstern utan jag har mer känt för att vara hemma, sova eller vila samt att bada. Och det är exakt det jag har gjort, jag har bara gjort sånt som jag känt för (med undantag för att äta mat... där har jag fått äta även om jag inte alltid varit så sugen).


Men så de senaste dagarna har jag börjat känna lite behov av att börja planera och se, där var de första tecknet på att jag börjat återhämta mig. Och i förmiddags skrev jag faktiskt en lista på saker som skulle vara bra att göra nu inna semestern är slut. 

Idag har jag haft mycket mer energi än tidigare dagar (då jag faktiskt också grejat lite här hemma men inte så energifyllt). Jag springer upp och ner mellan tvättstugan och lägenheten, jag har lagat mat så nu har jag tre matlådor i frysen samt även ätit middag (vilket inte varit så vanligt de senaste veckorna) samt har potatis redo för den här veckan. Och så har jag fixat 3 påsar med blomkål och ett gäng påsar med ris som också är i frysen nu. Känner mig mycket nöjd med detta! 
Ej i samarbete med Ikea eller något annat företag som säljer påsar.

I eftermiddag känns det bra, jag känner mig piggare än på länge, jag känner mig glad och musiken har inte klingat så här fint på länge. Och nu när låten nu börar gå mot sitt slut så skall jag kila ner och fixa nästa tvätt. 

Jag hopps ni har det bra!
Vi lär höras snart igen!





Kommentera här: