Torsdag med sol och jogg

Jag vill inleda dagens inlägg med att säga att jag har tyckt det har varit väldigt roligt att blogga de senaste dagarna. Jag har tyckt har varit roligt att skriva inläggen men det har också varit roligt att se er respons. Jag tycker om när ni gillar och kommenterar, skriftligt som live! Så tack för det! 

Låt oss fortsätta. 
På eftermiddagen idag kom solen. Från att ha varit helt grått blev det sol och blå himmel. Och varmt! Så idag jag kört utomhus träning i knälånga byxor och stundvis bara linne. Så skönt! Det känns så skönt att våren och värmen är påväg, jag vet inte hur ni känner men jag känner ett stort behov av sol och värme just nu. Det var dagens väderprognos. 

Så till dagens träningsuppdatering. Jag har joggat idag och det var skönt till backarna kom. Jag försöker att inte analysera för mycket utan njuta av det jag gör. Det var i alla fall 20 minuters skön jogg! Det blev lite kroppsstyrka och TRX efter det också. Och jag vet att jag borde vara nöjd men prestationsmänniskan i mig säger att det inte duger. Den kloka delen av mig säger att jag borde njuta av att bara kunna vara ute och träna. Och att kunna springa!  Den där lilla detaljer glömmer jag av ibland!  För några månader sedan fick jag ont av springa, idag joggade jag 20 minuter och känner bara lite i ryggen.  Jag borde vara nöjd.

Avslutar inlägget med en bild som håller ungefär samma kvalité som det här inlägget. Tveksamt alltså. Men vi låter det vara så i kväll. Nu skall jag försöka sova tidigt, måste säga att jag själv tycker det låter som en bra idé!  

Kommentera här: