Tråkigast norr om Kapstaden

Min pappa, som för övrigt är en utav de få, misstänker jag, följer bloggen genom att gå in aktiv på den och inte via Facebook, frågade mig i veckan om det stämde att jag senast publicerade ett inlägg i början av september och ja, det stämmer. 

Sedan dess... har jag, inte ansett att det funnits något att dela med sig av. Alltså, att höra på mitt gnäll en gång då och då är ju okej ja,för livet är ju upp och ner men dag in och dag ut? Nja...det finns roligare saker. Både att skriva  och att läsa om. 

För den som saknar att läsa något från mig kan följa mig på instagram. Där kommer det upp lite filmer/bilder ibland och även en del på instastory, väldigt skönt att bilderna/filmerna försvinner efter ett tag. Det känns bra just nu. 

Länk: JHH på instagram

I alla fall. 

Jag känner mig som den tråkigaste människan norr om Kapstaden! Den som kan sin geografi inser då att jag ändå lämnar lite utrymme eftersom Kapstaden inte ligger allra mest söder ut men tråkig det känner jag mig. Så. Med detta konstaterat går vi nu vidare.  

Anledningen till denna tråkiga känsla är nog delvis uppbyggt på tankar av de överanalyserade slaget och detta kommer nog i sig från att jag är trött. Anledning till att jag är trött beror på jag sovit dålig vilket i sin tur beror på att jag vaknar tidigt och hjärnan är på högfart. Anledningen till den högfartliga hjärnan beror antagligen på att det är en del att göra. 

Jag har märkt att jag inte blir stressad, alltså jag känner inte stressen "det är mycket nu" förrän någon säger " det är mycket nu". Skönt kan någon tycka och visst är det det men (!) Även om jag inte känner stressen så att jag säger "jag är stressad" märker min kropp den och reagerar genom att jag tex vaknar tidigt, tidigt och inte kan somna om. Och med daglig huvudvärk och spänd nacke och axlar. Och lite mindre energi.  

Hade det inte varit för att jag visste att kroppen är stressad hade jag funderat vad det var för fel på mig och hade jag inte vetat det hade jag fortsatt vidare och vidare och tillslut vaknat en morgon av att kroppen är helt slut. Men nu känner jag min kropp och vet vad dessa reaktioner beror på.  

Så jag försöker att hålla läget under kontroll genom att till exempel gå och lägga mig tidigt. Somnar jag innan 22, får jag i alla fall ihop 4/5 timmar vilket är lite men ja, hälften i alla fall. 

Så med detta sagt skall jag nu snart sova. Jag vakande 03.30 i morse så jag är rejält trött nu. Hoppas på att somna fort när jag väl lägger mig!  

Nu har jag verkligen skrivit i kapp mig så nu avslutar jag och så hörs vi helt enkelt, när vet jag inte men det gör vi!  

När man ändå kan le trots att det är lite kaos(väder)
1 Andreas:

skriven

Åk upp till Durban och Hluhluwe och sen till Kango Caves, Ostrich farm, Stellenbosch, eShowe, Lion National park mfl. Där finns gott om göra och skriva om. Vandra eller rid häst i Drakensbergen /ex boende i SydAfrika

Kommentera här: