Fail

Vilken morgon. (Något överdrivet men det ger bäst effekt). 
 
Igår var jag och firade mormor. Detta var väldigt roligt och jag fick träffa både mormor, moster, faster med man med flera. Väldigt roligt. Jag fick med mig en låda mat med att ha till idag. Så när jag vaknar i morse tänker jag att "åh vad skönt att inte behövs tänka på lunch innan jag skall iväg". 
 
Trodde jag. När jag kliver upp ser jag att lådan står på spisen.  Jag har alltså glömt den framme. Fail! Jag satt hela vägen hem i bilen och tänkte att jag inte fick glömma lådan och sedan gick i trappan och sa till mig själv att inte glömma av att sätta den i kylen. Sen ställde jag mig ifrån den när jag tog av mig skorna (ändå befogat kan jag tycka) och så... glömde jag den framme. Återigen fail! 
 
Men, med tanke på hur den här veckan har varit så ryckte jag mest på axlarna. Jag var så trött i går och min hjärna helt slut så det förvånade mig inte direkt även om det är snopet. 
 
Med denna lilla besvikelse gick jag ner för att tvätta. Kände mig ändå ganska pigg efter att ha få sovit nästan 7 timmar i sträck (rekord för veckan) och på bra humör. Går ner till källaren för att tvätta, står en bit i från maskinen och vränger ett klädesplagg innan jag skall lägga in tvätten i maskinen. Då kommer en granne in och smiter förbi mig och tar maskinen innan mig..? Och där står jag och vet inte vad jag skall säga och hon hinner gå iväg och jag står kvar där och känner... fail?
 
Jaha. Så nu får jag snällt vänta två timmar med att tvätta och senare, innan jag åker iväg, laga lunch.  Nåja, nu tänkte jag äta frukost men vem vet hur det skall gå...
 
Utöver dessa små insidenter så känner jag mig ändå ganska okej idag. Visserligen seg och lite ont i huvudet men sömnen har gjort sitt och det känns som det kan bli en helt okej lördag. 
 
 

Kommentera här: