Vilken bra helg

Vilket bra dygn jag har haft sedan vi hördes igår. 
Efter att jag hade skrivit lördagshälsningen åkte jag till min bror och svägerska för att äta frukost. De där två vet hur man bjuder på frukost! Det var bacon och nypressad apelsinjuice, frukt, yoghurt, bröd och diverse pålägg. Dessutom är de ju trevliga att umgås med så det blev en väldigt mysig stund!
 
Det där med att bjuda varandra på frukost är väldigt fint och det passar mig alldeles perfekt. Så tack J&J, det gjorde ni bra! Nästa gång är det min tur att bjuda. 
Jag kvar hos dem till 11 ungefär då jag åkte hem till mig. Städade, diskade och fixade lite för E skulle komma över. Vi övade inför dop vi skall spela&sjunga på och så åt vi scones, vi testade bland annat en med fil och lite ost. Det blev kanske lite mer som fralla än scones då man egentligen skall minska på mjölet men det glömde jag av men de blev goda i alla fall. Efter repandet och sconesen åkte vi in till stan för att äta hamburgare, det är lite vår grej, ja det där med hamburgare alltså.
 
Vi båda var rätt så trötta så jag var hemma redan innan 20 och jag tror faktiskt jag somnade vid 21.
Nu på morgonen har jag titta på lite blandande Youtube-klipp, tänt levande ljus, druckit te och skrivit olika blogginlägg. Nu har ljusen brunnit ner och det har blivit ljust ute, jag har bestämt mig för att ha en lugn dag idag för jag tror det kommer bli 2 veckor med mycket jobb så jag passar på att ta en dag då jag kan känna att jag inte behöver göra något alls. Man kan inte lagra sömn och energi tyvärr men rent mentalt känns det bra att ha en dag då man ägnar sig åt vila och att inte göra så mycket. 
 
Det här har varit en riktigt bra helg. Träning, mysfrukost, människor jag tycker om, bra sömn, mysiga mornar, vila och uppladdning. Helt i min stil! 
 
 

Kommentera här: