När blominlägget ersätter stressinlägget

Nu kanske ni undrar varför jag lägger upp en bild på en blomma och två ljus eller nja, ni kanske inte alls undrar detta... oavsett kommer jag nu berätta varför jag lägger upp denna bild.
 
Jag hade tänkt skriva ett inlägg med lite tips till mig själv och kanske även andra om saker man kan tänka på när det blir mycket i vardagen. Jag har känt mig stressad idag och känt behov av att bara komma hem och få skriva ner allt och få ordning på allt men när jag kommer hem så och börjar skriva och gå igenom kalendern så inser jag att jag inte har så där mycket att göra som jag först trott. Jag tänker att jag ändå kan skriva det där inlägget men det blev bara tomma ord. 
 
Så nu sitter jag här utan mycket att göra och utan något vettigt inlägg. Jag antar att det egentligen är bra eftersom den där typen av stress sällan är bra men ja, det blir också ett väldigt tråkigt inlägg i kväll för jag kan inte tänka om och hitta på något annat att skriva om.
 
Så därför bjuder jag på en bild med en blomma och två ljus. Blomman har förresten sett lite ledsen ut det senaste. Det har förövrigt alla mina elefanter gjort (obs ej riktiga elefanter utan elefantöron, blomman alltså). Det kanske är dags att flytta på dem. Inte för att jag har något annat fönster men de kanske får byta plats med varandra, kanske får de lite mer livsglädje av att få en ny plats att stå på. Jag har i alla fall räddat en utav mellanungarna, den stod bredvid stearinljusen och jag kom på först efter några dagar att det kanske berodde på värmen som den tappade bladen. Den står nu en bit från ljusen och har, kanske eventuellt inte hittat sin forna glans..men tappar i alla fall inte fler blad nu (vilket är tur för annars hade det inte varit så mycket kvar av den).
 
Så kom det sig att JHH inte hade så mycket stress i sin vardag och därför inte kunde skriva något "så botar du stress-inlägg" utan istället skrev om hennes blommor. Hon upphör aldrig att förvåna hon.
 
 

Kommentera här: