Morgonfunderingar

Jag hade  ställt klockan på halv sex i morse, det skulle tydligen komma snö och skulle det komma mycket snö kändes det skönt att ha gott om tid. 

Nu har det inte kommit så mycket snö utan jag kan vänta lite med att åka till jobbet och hinner därför sitta en stund i min fåtölj med tända stearinljus och dricka ett glas vatten. Ja, te hade varit mysigare men jag har druckit så dåligt med vatten de senaste dagarna så idag fick jag byta ut teet mot vanligt vatten. Oavsett te eller inte är det rätt skönt att starta dagen genom att inte göra något alls. 

En sak jag har funderat på är att ibland kan man ju se på film eller läsa i böcker att folk behöver gå upp ur sängen och gå över kalla golv på morgonen. Jag har en fråga... varför köper de inte varma tofflor? Det är ju så skönt att stoppa fötterna i dessa om morgonen. Inget kallt golv mot fötterna, inga kalla fötter. Ingen dramatik...

Jag antar att det är därför jag sitter på kontor och inte jobbar med manus. Jag hade bara kommit på praktiska lösningar och helt missat poängen med att försöka uttrycka känslor och situationer, som att behöva gå upp på morgonen när det är kallt.

Nu skall jag snart resa på mig, gå över det kalla golvet som jag visserligen inte känner av eftersom jag har mina varma och sköna tofflor på mig och göra mig i ordning för en ny dag. 

Allt gott! 

Kommentera här: