Matlådeberoendet

Slå på den stora trumman, sprid ordet, förebered er på att bli förvånade;
 
Igår var jag i affären och lyckades gå förbi korgen med matlådor för 10 kronor utan att köpa någon. 
 
Nu kanske ni tänker att det var väl inget stor grej och okej, jag kanske överdriver något som vanligt men samtidigt, jag har en förkärlek till matlådor och köper gärna några när det är rabatt. Eftersom detta nu pågått i några år så har jag samlat på mig en del matlådor och behöver verkligen inte några fler men trots detta brukar jag ändå köpa en eller två. 
 
Den här gången gick jag förbi med bestämda steg utan att ens tänka tanken... eller jo, det gjorde jag visst men jag lyckades övertala mig själv att inte köpa, gick några meter till, vända tillbaka, tog ett foto utan att ens fundera på att köpa någon och gick sedan vidare. 
 
Det finns alltså även en tid då JHH går förbi matlådor utan att köpa någon. 
Och den tiden har nu kommit. 
Stort.
 

Kommentera här: