Lite mer vegetariskt i vardagen

I gårdagens inlägg skrev jag att jag brukar äta vegetariskt på vardagarna och idag tänkte jag berätta lite om detta. 
\n
 
\n
Det började faktiskt redan i januari, jag vaknade upp en dag och kände inte alls för kött. Jag har aldrig varit någon stor köttfantast men nu kände jag verkligen inte alls för att äta detta. Så jag började se mig runt efter lite vegetariska recept och sedan började jag ersätta köttet helt i en del måltider och vissa halverade jag köttet och la till bönor i stället och tillslut blev det helt enkelt så att jag lagade vegetariskt under vardagarna för att sedan på helgen äta kött och kyckling (det blir dock inte alltid kött på helgerna).
\n
 
\n
Jag vet inte om jag tycker min mat har blivit nyttigare eller om jag märker någon skillnad på kroppen däremot märker jag att har ätit mer varierat det senaste månaderna än jag vad jag gjort tidigare. Jag är lite förvånad över att jag hittar så många rätter jag tycker om och jag är förvånad över att jag gillar bönor och linser så mycket som jag ändå gör. 
\n
 
\n
Jag vill tillägga att jag inte superstrikt, vilket innebär att jag kan äta kött mitt i veckan, blir jag bjuden på det äter jag fortfarande det och äter jag ute kan jag välja kött framför vegetariskt men majoriten av måltiderna under en vecka blir vegetariska. 
\n
 
\n
Nu är min tanke att det här skall bli något naturligt så jag inte ser det som "vegetarisk mat" utan endast "mat", att det inte skall vara så stor grej utan något naturligt och jag vill lära mig att laga ännu mer nya rätter men det känns fint att ha hittat in i den här djungeln med bönor, linser och annat grönt. 
\n
\n
\n
Bollar på bland annat vita bönor. De blev SUPERGODA men tyvärr kokade jag bort ca 15 stycken men de fem jag fick äta var som sagt väldigt, väldigt goda!
\n

Kommentera här: