Träning är en ständig balansgång

Klockan ringde fem första gången i morse. Jag skulle upp och träna, det var min plan men det blev inte så. 


Huvudet är tungt och dunkar lite och kroppen känns trött. Inte så att jag håller på att bli sjuk utan kanske snarare att kroppen behöver lite vila. Jag hade tänkt att köra löpskolning och intervaller men valde i stället att somna om. 

Det känns lite som att jag sviker mig själv när jag inte går upp och tränar samtidigt som jag också vet att i dag hade inte träningen fungerat. Många gånger blir de bättre än vad man tror när man väl börjar träna men det hade inte blivit någon bra träning, så väl känner jag min kropp. 

Så det blev helt enkelt nästan två timmars sömn till och även om jag fortfarande är trött så känns det lite bättre. Det kanske blir träning i kväll när kroppen fått några timmars vila till eller så blir det en improviserad vilodag. 

Många gånger behöver man vara disciplinerad om man skall få några resultat i träningen men man behöver också vara lyhörd för det är en balansgång.  Nu tror jag inte att det hade blivit "farligt" om jag tränat på morgonen men antagligen blir träningen, om den blir av, ännu bättre i kväll. 

Träning är en ständig balansgång där det gäller att lära känna sin kropp så mycket som möjligt. 

En annan typ av vila

Kommentera här: