Saker jag alltid har i bilen

I morse hamnade jag i bilkö på grund av en olycka. Det stod helt still, vägen var avstängd. Eftersom jag inte ville ha igång bilen och inte ville ha igång värmen utan att bilen var igång blev det efter en stund lite kallt. (Ja, jag vet att jag försökte se positivt på vädret igår...det lär jag bli att tänka på i morse...när jag frös...)

Länk till: Fördelar med vädret just nu

Men se, så länge behövde jag inte sitta och frysa för jag har nämligen alltid en filt i bilen. Den tog jag fram och tillsammans med läsning av olika bloggar blev det en helt okej väntan.

Andra saker jag alltid har i min bil 

(förutom sånt där självklart som extradäck, varningstriangel mm).
◇ Picknick-filt.
◇ TRX.
◇ Påsar till handling.
◇ Engångs-teskedar.
◇ Filt.

Så med andra ord hade kah kunnat ta fram min picknick-filt, ätit keson som hade med mig med mina engångs-teskedar och sedan kört ett träningspass för att avslutningsvis svepa in mig under filten om jag blev lite kallt efter träningen. 

Nu gjorde jag inte det, men jag hade haft möjligheten att göra det, det hade jag.

Dock aningens osäkert hur jag skulle haft användning av påsarna...

Kommentera här: