Kikärtsbiffar med zucchini

Godmorgon! Hoppas ni sovit skönt i natt! Om ni funderar på vad ni skall äta i natt kommer här nu ett mattips: kikärtsbiffar med zucchini. 


Jag tycker att kikärtsbiffarna brukar bli lite torra ibland och jag gillar inte alltid dess smak men tycker däremot väldigt mycket om zucchini, därför kändes det som en bra idé att riva zucchini och lägga ner det i smeten. 

Jag brukar utgå från detta recept.

Jag gjorde helt enkelt precis som vanligt men la helt enkelt till en del riven zucchini. Jag mätte inte exakt mängd utan tog det jag tyckte kändes passande. 


Bilden är inte den roligaste men det blev gott! Min rekommendation är laga klyftpotatis och göra en vit, kall sås samt äta en god sallad till. 

Så, det var dagens mattips. Nu är det dags att starta den här dagen och åka och jobba. 


Kommentera här: