Fördelar med vädret just nu

Det är maj men suckarna hörs från många håll att kylen minst sagt inte är välkommen, vi vill ha värme nu!  Låt mig då istället för att klaga lista fördelar, som har något med vädret att göra, som jag kommit på idag. 
 
◇ Vi behöver in skrapa rutorna på bilarna. I alla fall har jag inte behövt göra det på ett par veckor. 
 
◇ När det inte är jättevarmt hela tiden stannar också blomstringen upp lite, det innebär att vi kan njuta lite extra länge av denna vackra natur.  
 
◇ Det doftar så där somrigt när det regnar. Det gör det bara om det är vår/sommar.
 
◇ Jag kan gå till och från gymmet utan att behöva ta på mig överdragsbyxor. Så varmt är det faktiskt!  
 
◇ Regent öser inte ner dag in och dag ut. Det är visserligen blåsigt och kallt men solen kikar faktiskt fram ibland och det är inte konstant regn.  
 
◇ Vi har faktiskt haft några riktigt fina dagar. 
 
Sen att jag behövde skruva upp elementet som jag stängt av och ligger under täcket och när jag skriver det här och att mina händer är kalla... det är en helt annan sak...
 

Kommentera här: