En solig dag med årets första dopp

Vilken dag!

När jag satt och jobbade i dag fick jag en spontanidé att jag skulle åka till en viss sjö. Gick lite tidigare från jobbet (vinterns övertidstimmar kommer till användning nu) och köpte lite saker och packade bilen och for iväg. 

Stället jag valt ut ligger som sagt vid en sjö relativt långt inne i skogen. Det är inte helt tomt på folk men långt i från trafik och folkmängder. Det var soligt och varmt och ja, perfekt helt enkelt.  

Jag satt en stund med benen i vattnet och insåg att de inte blev jättekallt. Då bestämde jag mig för att ta en dopp. Tänkte bara doppa mig snabbt  och sedan gå upp men när jag väl kom i var det så skönt så att jag kunde vara kvar i vattnet en stund. Det var ärligt talat varmare i vattnet än under några av de andra doppet jag tog förra året, senare på sommaren. Dock var jag tvungen att hålla mig på ytan, vattnet längre ner var givetvis kallare. Badbevis finner ni precis här nedanför. 

Länk till badbevis

Efter badet satt jag i solen en stund, läste lite bok och gick runt lite innan jag förflyttade mig till skuggan och en skön plats mot en sten. Där satt jag en stund och mest bara funderade och njöt av naturen.  

Hade jag inte varit ensam hade jag kunnat stanna betydligt längre men nu blev jag rastlös och kände för att åka hem och då gjorde jag det, det är det som är frihet - att göra precis det man känner för. 

Så jag åkte hem och nu skall jag snart åka och träna och jag skall köra ett pass med enbart roliga övningar - det skall bli kul! 

Jag hoppas ni har en ljuvlig dag! 

1 Karin:

skriven

Guuuud vad härligt, jag blev så badsugen nu!!! :D

Svar: Det VAR riktigt härligt! Nu ser jag fram emot sommaren och misstänker att även du gör detta :)
JHH

Kommentera här: