Återhämtning

I går hade vi möhippa för min blivande svägerska. En rolig och fin dag med femkamp, picknick, skratt, gemenskap och väldigt fint väder. Jag hoppas du hade en fanatisk dag J! 
 
Precis som annars när jag har gjort något socialt så är jag helt slut i dag i kroppen idag. En lång dag med andra personer i sol med femkamp och långa promenader har gjort kropp och knopp väldigt trött idag. Vakande första gången vid halv sju men sov sen till tio. Jag vet att jag behöver det, så jag har inget dåligt samvete över det.
 
I dag tar jag det lugnt. Har tagit fram min picknick-filt i gräset utan för huset och har dukat upp med smoothie, frukt och vatten.  Det är inte alls lika fint väder idag men jag kände sånt behov av att få frisk luft så det spelar ingen roll om jag inte kan ha shorts och linne idag. 
 
Här tänker jag nu sitta en stund, äta lite, vila lite och lyssna på pod och kanske läsa lite. En lugn och återhämtande dag helt enkelt. 
 
När jag precis hade satt mig på filten upptäckte jag att det finns ett fågelbo i tallen en liten bit bort så jag gick upp och hämtade kameran och tar lite bilder (därför har detta inlägg tagit betydligt mycket längre tid än normalt att skriva), längst ner finns en bild på detta. 
 
Önskar er en fin söndag! 
 
 

Kommentera här: