Sammanfattning av vecka 9

Min sammanfattning förra söndagen var populär hos min syster så jag kör på samma upplägg även denna vecka som visserligen inte varit så händelserik då jag varit förkyld och mest åkt till jobbet och sedan hem för att vila. Därför har jag inte så mycket intressant att bjuda på men jag ger det ett försök.
 
Veckans grinigaste:
Jag i tisdags eller onsdags. Var trött, förkyld och hade nog lite feber. Kände hur hela kroppen bara jobbade emot mig, hittade dessutom inte saker som jag behövde ha och var nog egentligen lite för trött för att vara i gång. Kände hur grinig jag var och skämdes så men kunde verkligen inte påverka det. Åkte hem och vilade och sov och nästa dag var det bättre. 
 
Veckans märkligaste: 
Jag har som sagt inte gjort så mycket den här veckan så jag har inte kunnat uppleva så mycke konstigt men lite underligt var det när jag lagade min bananplättar igår. Jag hade tagit fram två ägg och skulle knäcka det ena i en kopp men vet inte var jag skall lägga det andra ägget då min lägenhet lutar lite så lägger jag det på borde skulle det bara ramla ner på golvet och ja... det skulle bli jobbigt. En normal människa hade lagt tillbaka ägget i paketet och tagit ett i taget men inte jag, nej jag lägger det ena ägget i armhålan (???) under tiden jag knäcker det andra. Så där står jag och knäcker ett ägg med det andra i ena armhålan... hade det knäckts hade det nästan blivit värre än om det ramlat ner på golvet...
 
Veckans roligaste:
Elin och Filip kom och hälsade på mig en snabbis i går. Så kul att se dem!! Jag önskade de bodde här nära mig så jag kunde träffa dem oftare. Jag pratade med Filiå när Elin provspelade mitt piano och pratade med Elin när Filip provspelade. Fantastiskt roligt att träffa dem! 
 
Veckans bästa vän:
Förlåt alla människor som jag nu ratar men min bästa vän den här veckan har helt klart varit hostmedicinen! Så himla bra sak alltså! Den här funkat klockrent den här veckan. 
 
Veckans frustration:
Min telefon krånglar. Inte nog med att minnet är fullt (känns inte som jag gör annat än raderar appar), dessutom är minneskortet ganska fullt men det tar sån tid att radera alla biler för när jag formaterar kortet så kommer alla bilder tillbaka (?) (det har jag ju pratat om den här veckan) och nu börjar den även krångla när jag skall ladda den. Den är 2 eller 3 år gammal men har fungerat perfekt hittills och jag är så nöjd med den så det känns jobbigt att eventuellt behöva köpa en ny. Dagens i-landsproblem, helt klart!
 
Veckans pepp:
Nu känner jag mig ganska pepp och taggad på att börja träna igen efter några dagars frånvaro. Har många idéer på saker jag skule vilja göra på min träning men ser ändå fram emot en lugn vecka då jag fortfarande hostar en del. 
 
Veckans besvikelse: 
Att jag inte kunnat följa friidrotts-EM eftersom jag inte har någon tv och inte tillräckligt bra/mycket internet för att följa på det online. Jag har sett lite klipp på Facebook och varit inne på hemsidan och kollat resultat men inte mer. Helst av allt hade jag ju så klart velat vara på plats men att följa det på tv går ju också bra. Det har varit kul att följa det jag kunnat i alla fall. 
 
Veckan tacksamhet:
Att förkylningen inte blev värre än den blev. Behövde inte vara hemma något vilket var bra eftersom vi har en del att göra på jobbet, skönt att inte behöva vara hemma och bara låta tankarna gå, det hade jag nog faktiskt inte klarat just nu. 
 
Veckans antal träningspass:
1 st. Hade nog kunnat börja köra foamroller tidigare men jag valde att lägga tiden på att inte stressa. Inte för att kroppen inte hade klarat det utan att jag kände lite stress och stress är aldrig bra när kroppen skall återhämta sig. Känns bra att i morgon starta om träning och börja bygga upp på nytt. 
 
Veckans lärdom: 
Mamma lärde mig något om vätska och salter i går... jag borde ha kunnat skriva det här för jag tyckte det var jätteintressant och tyckte att det egentligen var något jag borde kunna men jag kan inte skriva det här ..för jag har glömt av det så pass mycket så jag inte litar på att min kunskap är korrekt. Det här med att komma ihåg det man hört... är inte min starka sida. Det är tur att jag är envis... det är genom upprepning jag lär mig saker (jag får helt enkelt ringa mamma och be henne hålla lektionen en gång till. Helst med stenciler och powerpoint-presentation den här gången). 
 
Hoppas er vecka har varit fin! Nu ser i alla fall jag fram emot nästa!
Från förra veckan...men vädret den här veckan har inte levt upp till att få vara med på bild så förra veckan får träda in i stället...
 

Kommentera här: