Sammanfattning av vecka 11

Veckans godaste: 
 Min kollega bjöd på morotskaka i veckan. Hennes morotskaka Är. Så. God. Och den ger dessutom riktigt bra resultat på träningen . Joggning i tisdags kändes som rena lättheten efter ha ätit den kakan. 
 
Veckans sportigaste
JHH: har tittat på tre handbollsmatcher på två dagar. Den första matchen har jag redan bloggat om och de andra två såg jag igår. Det var två landskamps-träningsmatcher. Sverige - Tyskland för både kvinnor och män. Av tre sedda matcher blev det vinst för samtliga lagen jag hejade på. Kul och knuten hand upp i luften som seger-gest så att säga. 
 
Veckans kärlek:
Våren. Våren som stundvis visar upp sig. Åh, vad jag längtat till lite mer värme och lite varmare vindar och solsken.  Snart är vi där. Kärlek! 
 
Veckans vändning:
Min känsla i kroppen från onsdag till torsdag. I onsdags var en bedrövlig dag med lite ångest (har bloggat om det också) men när jag vaknade på torsdag var jag pigg och glad och på väldigt gott humör.  Det var en vändning som till och med förvånade mig själv.  Mycket skönt. 
 
Veckans klantigtaste:
Jag har sovit en bra stund nu på dagen. Jag vet att jag inte borde göra det men gjorfe det ändå. Sov jätteskönt och ganska länge... Nu kommer jag inte kunna somna i kväll och kommer därför vara trött i morgon. Samma sak varje söndag...
 
Veckans finaste:
Jag fick en sån fin och spontan komplimang om mina ögon i måndags så jag smälte. Sen att det var första gången på över ett halvår som jag hade sminkat mig... det är en annan sak ;)
 
Veckans lärdom:
Okej... det här är lite pinsamt men jag bjuder på det. Jag har aldrig riktigt fattat de där stora toalettrulleshållarna som har plats för två rullar. Jag har aldrig fattat hur det fungerar för man får ju inte plats med två fulla rullar. Men så slog det mig i veckan... "ah, det är när den ena >>börjar << ta slut som man kan sätta in en ny så är den fulla rullen redo när den andra tar slut. ". Att jag inte kommit på det redan. Nåja, bättre sent än aldrig som man säger. 
 
Veckans nervösa:
Nästa vecka tror jag vi börjar med lite uppbyggnadsträning igen.  Jag har kört så mycket "rehabträning" nu det senaste så min kropp kommer få en chock. Visserligen har jag joggat tre/fyra gånger de senaste dagarna men blev det som i höstas... då kommer jag få träningsvärk. Nåja, det går över och jag kan ju alltid anpassa (men tycker det är lite för roligt för att göra det). Går nu i alla fall runt och är lite nervös inför det som komma skall i träningsväg. 
 
Veckans positiva överraskning:
En utav dagarna trodde jag att jag hade med mig en matlåda med mindre god mat.  Det visade sig att det var en låda med god mat. Blev väldigt glad för jag var hungrig och kände inte alls för att äta ogod mat.  Tänk vad sådana där småsaker kan göra. 
 
Veckans fabrikåterställning:
Min telefon/den gjorde jag. Har ju klagat en del på telefon så i dag gjorde jag en fabrikåterställning och hittills har jag inte saknat något... förutom mitt mobila Bank-Id som jag tydligen inte hade på plattan och dessutom fungerar inte min dosa, så i morgon är det jag som måste gå till banken. Kul... då är det tur att jag kan ta fram min guide för bankbesök.
Länk: JHHs guide till bankärenden
JHH som tycker om sol och vår

Kommentera här: