Men du kan få en riskaka

 
I dag tänkte jag berätta om hur kroppen känns efter gårdagens träningen samt om dagens knackning på dörren. 
 
Först kroppen; Jag har, än så länge, inte så mycket träningsvärk som jag trodde. Jag har visserligen rejäl träningsvärk i bröst och axlar samt rumpan men resten av benen är, förvånande  nog, så pass okej så jag kan gå ordentligt  Ryggen är ganska grinig men jag tror ärligt talat det faktiskt är mer träningsvärk än riktigt smärta.  Jag skall faktiskt testa att utmana den lite till, men så klart inte för hårt, och se om det blir värre eller om det ger med sig. Det hade varit så himla nice om det visade sig att jag kan springa så pass "mycket" som jag gör nu. 
 
Sammanfattningavis  om kroppen: träningsvärk men inte så extrem så jag behöver ta värktablett.  
 
Och så till dörrknackningen: 
Det knackade på dörren precis efter det att jag kommit hem i kväll. Jag blev förvånad och lite rädd för jag hoppade till när det knackade, är inte van att det knackar på dörren utan att jag vet om att det skall komma någon.  Först undrade jag vem det var, sedan funderade jag på om det kanske var pappa eller någon annan ur familjen som kom och hälsade på mig för jag tyckte själva knackade lät bekant. Sedan,  precis innan jag öppnade dörren, tänkte jag "tänk om jag blir nedalagen" och sedan öppnade jag dörren. (Logiskt att tänka att man skall bli nedslagen och sedan direkt efteråt öppna dörren...man skall gå emot sina rädslor eller vad är det man säger?)
 
Det var en kvinna som jag sett några gånger hos grannen som knackade.  Hon undrade om hon kunde få köpa cigg. Hon frågade inte om jag hade utan om hon fick köpa. Jag blev förvånad men svarade att jag inte rökte och då säger hon att grannen längre ner säger att jag röker.
 
Så nu går jag runt och funderar på om de andra i huset tror att det är jag som orsaker röklukten så att man inte alltid kan ha öppna fönster? För de måste ju tro att jag röker inne för de gånger jag går ut är det för att typ:
1. Jobba  (går direkt till bilen).
2. Träna (har träningskläder på mig).
Att röka och träna känns som en onödig kombo. Att jag skulle röka innan träningen skulle inte det göra resultaten direkt bättre om man säger så. 
 
Nåja, det är inte hela världen vad de tror om mig tyckte bara att de var lite lustigt eftersom det är typ min raka motsats. Hon fick inga cigg i alla fall utan fick snopet gå iväg utan, jag tyckte nästan lite synd om henne och höll på att säga "men du kan få en riskaka"  men det kändes inte riktigt som det skulle täckas hennes behov som hon hade då. Skrattar lite åt mig själv nu efteråt riskakor JHH... riskakor men sedan kom jag på att jag inte sa det utan bara tänkte det och då känns det inte lika pinsamt. 
 
Nu skall jag gå och lägga och mig. Jag är så trött då att mina tankar, ord och känslor flyger runt som stora vindar just nu. Så jag skall nu försöka ta ikapp lite sömn så att tankarna, orden och känslorna lugnar ner sig lite . 
 
Godnatt :)
En mycket trött JHH  som satt en stund i massagefåtöljen efter dagens träning för att mjuka upp ryggen lite. 

Kommentera här: