Lite löparkärlek

Jag springer inte så mycket eller ofta men har nu kommit in i en period där jag gärna vill ut och i alla fall jogga lite. Det är så skönt att ta bara ta på sig långa tajts, underställströja och så jacka och ge sig ut. Frisk luft, nära hemmet, inte så komplicerat men det kan bli tufft om man vill. I dag var en sådan dag då jag inte alls ville träna, humöret och kroppen är lite ur fas men jag ville inte stryka en träning till. Dags att improvisera lite. 
 
Jag springer inte så ofta men i dag längtade jag nästan ut. Tillsammans med lite längtan och några portioner envishet kom jag ut. Körde lugna, lugna intervaller. 1 minut jogg/löpning, 1 minut gå. Det känns bra att börja lugnt så att smalben, vader, rygg, knäveck och baksida lår inte blir för arga. 
 
Jag springer inte mycket just nu och därför orkar inte kroppen hålla något högt tempo men idag, idag hade jag högre tempo än förra gången. Idag hängde kroppen på lite, inte hela tiden men lite då och då kunde jag trycka på. Det kändes fantastiskt. Något att bygga vidare på. 
 
Jag springer inte så mycket. Att springa är en ganska väsentlig del av själva längdhoppandet så ni förstår att jag har en del att jobba på. Därför känns det så bra när jag kan utanför mitt tänkta "träningsschema" och ändå träna något som gynnar mig. Egentligen borde jag lägga in löpningen i träningsschemat men nu känns det så skönt att ha något roligt att gå till när det andra känns lite motigt. 
 
Jag springer inte så ofta men nu när jag sitter insvept under en filt, kroppen kommit ner i varv och jag har ätit mat kan jag tänka mig att göra det igen. För känslan just nu är väldigt behaglig.
Bilden blev inte så bra eftersom det hade blivit mörkt men känslan va skön :)
 

Kommentera här: