Jag skall försöka låta bli att mangla i natt

I eftermiddags fick jag ett sms om att vattnet hemma hos mig skulle vara avstängt. Hela vårt lilla samhälle skulle vara utan vatten mellan 22.00-05.00. Det hade gått att vara kvar hemma men jag kände ändå att jag lika gärna kunde åka till mina föräldrar
 
Till mina föräldrar jag alltid välkommen, där är alltid dörren öppen. De står ut med mitt tjöt (de har ju vant sig under de 24 första åren så att säga) och här finns en bäddad säng med min lakan (eller ett "bylte" med mina lakan,om någon annan haft sängen, som jag smidigt kan rulla ut). Det är inget stor grej att sova här en natt rent praktiskt. Dessutom är det väldigt kul att träffa familjen så där spontant mitt i veckan.  Så tack för det Göteborg, att träffa familjen är alltid trevligt! 
 
Precis innan jag gick och la mig ropade min bror på mig och bad mig snällt att jag skulle låta bli att mangla  i natt. De har nämligen ställt in farmors gamla mangel i rummet där jag sover och den låter en del när man manglar. Jag svarade att jag inte kunde lova något men skulle försöka att låta bli. Ja, det finns ju faktiskt  en risk att jag vaknar i natt och känner att det är perfekt tid för att mangla. Det händer ju vem som helst..? 
 
 

Kommentera här: