Nationaldagspromenad

Igår sa jag att jag skulle ta sovmorgon idag... vaknade 05.47 och kunde inte somna om. Åh, jag har varit så trött det senaste men när jag väl får chansen att sova drömmer jag jobbigt och vaknar till med ett ryck och kan inte somna om.

Efter att försökt somna om några gånger bestämde jag mig för att gå ut på en promenad,så lite efter halvsju gick jag ut - och vilken härlig morgonpromenad ! Sverige visar upp sig på bästa sätt på nationaldagen!

Sträckan jag gick idag börjar med en stig som är nästan helt grön.  Träden sträcker sig över stigen så det känns som att det är grönt både under, över och åt sidorna men på vissa ställen kommer det in ljus vilket skapar ett fint ljus. 

Jag hade tänkt att lyssna på podcast under min promenad men när jag kom in på stigen så var det så mycket fågelkvitter så jag var tvungen att gå utan pod och bara njuta av sommarmorgonen. 

På sidan av stigen sträcker sig stora hagar där några kor gick och betade. Det var lugnt och stilla och det var bara jag, kossorna och fåglarna. 

Efter stigen kommer man ut på landet där stora åkrar och ännu mer hagar breder ut sig. Stigen byts ut mot grusvägar och en kort bit bilväg och således lite mer bilar men fortfarande väldigt vackert. Här blir det också lite mer uppförsbackar vilket gör att den här rundan blir en god utmaning om man springer.

Slutet av promenaden går genom samhället och är därför inte lika rolig men under stora hela är det här en väldigt fin runda på ungefär 8 km.

Så här efteråt känns det väldigt skönt att ha varit ute på promenad även om jag känner mig trött. Det var en väldigt fin runda och det var skönt att vara ute och gå och variera mellan att lyssna på pod och på fågelkvitter.  


Jag önskar er en fin nationaldag! 

Kommentera här: