Jogg och en arbetsdag innan semester

Gick upp vid tjugo över fem i morse för att köra brorsan till jobbet. Var hemma igen lite innan sex. La mig en stund i soffan och försökte piggna till lite. Jag hade bestämt mig i går att jag skulle försöka ge mig ut på en liten jogg när jag kom tillbaka. Låg och försökte övertala mig själv att benen var för trötta och jag med. Orkade till slut inte med mina undanflykter och gav mig ut på 4 km jogg. 
 
Det kändes bra väl ute.  Tog ett steg fram och sedan ett till. Inte mer press en så. Joggade långsamt 4km och ja, det kändes helt okej. 
 
Väl hemma satte jag mig en stund på trappan och bara känslan av, nej det hinner jag inte berätta nu. Alldeles för mycket tankar där och då. Var i ska fall nöjd, vilade några minuter innan jag duschade och åkte mot jobbet. 
 
Om 2 minuter börjar jag min sista arbetsdag innan jag går på en veckas semester. Den där sista dagen innan ledighet kan vara seg men jag har en del att göra så jag hoppas den går fort. Lika bra att sätta igång på en gång helt enkelt.  
 
Önskar er en trevlig dag! Vi hörs! 
 

Kommentera här: