Veckomeny och handling

I dag tänkte jag bjuda er på min veckohandling och min veckomeny. 
 
Låt oss börja med menyn för lunch och middagarna under den här veckan:
Måndag lunch: Mammas köttfärssoppa.
Måndag middag: Kycklinggryta och bulgur.
 
Tisdag lunch: Köttfärssås med svarta bönor och pasta.
Tisdag middag: Nudelwok med grönsaker och kikärtor.
 
Onsdag lunch: Köttfärssås med svarta bönor och pasta.
Onsdag middag: Nudelwok med grönsaker och kikärtor.
 
Torsdag lunch: Halloumistroganof med linser och ris.
Torsdag middag: Fisk med rotfrukter mm.
 
Fredag lunch: Halloumistroganof med linser och ris.
Fredag middag: Inte bestämt ännu (back up-plan: Halloumiswraps).
 
Känns som en fin vecka. I början av veckan en hel del kött och så lite mer vegetariskt mot slutet. Jag försöker lägga in så mycket bönor och linser som möjligt i mina måltider och har börjat byta ut en del av köttet mot just detta men mer om det i ett annat inlägg. Jag vet ännu inte om jag skall åka ut till stugan på fredag eller inte så därför är fredagen och helgen lite mer osäker. Blir mycket halloumi där på slutet om jag använder min back up-plan, men det får gå!
 
Veckans handling ser ni på bilden nedan. Fil, Yoghurt, Keso och kvarg, ägg och frukt till frukost och mellanmål. Sallad för att fylla ut måltiderna lite. Aubergine och zucchini får snällt vänta till helgen eller början av nästa vecka. Hade först funderingar på att göra en lasange men insåg, väl hemma, att det tar för lång tid att göra det under veckan så det blir som sagt eventuellt till helgen. 
 
Ps. Mammas köttfärssoppa var fantastiskt god!
 
 
 
Gillar ni den här typen av inlägg? Tryck gärna på gilla-knappen är på bloggen eller på facebook.

Kommentera här: