Simning i stället för friidrott

 
Idag stod det, som ni vet, friidrott på schemat. Jag kände redan innan passet att det inte skulle kunna bli någon ansatslöpning. För lite kraft i kroppen. Jag åkte i alla fall dit för jag vet med mig att det kan vända när man väl kom igång. Det gjorde det inte. Efter 35 minuter insåg jag att jag kommer inte vända det. Bestämde mig för att åka hemåt men på vägen ändrade jag mig lite och åkte mot sjön i stället. Jag hade tänkt att jag skulle ta ett dopp men när träningen inte gick bra kom jag på idén att jag kanske skulle orka simma lite. 
 
Så jag åkte dit och det var ganska rejält med folk men inte så många i vattnet. Doppade mig med en gång vilket typ aldrig händer men eftersom det var folk ville jag mest bara komma ner i vattnet än stå och hänga halvägs i. Jag bestämde mig för att i alla fall simma 500 m (ungefär gissade mått efter bryggan) men när jag väl hade kommit dit ville jag inte gå upp så jag fortsatte upp till 1000m, då fick jag övertala mig själv att gå upp för jag behövde komma hem. Det var så skönt i vattnet! Och det var så skönt att simma! Hade jag varit ledig i morgon hade jag kunnat stanna hur länge som helst.  När jag kom upp på land hade jag nästa lite svårt att gå, uppenbarligen var jag tröttare än jag kände av i vattnet för när jag kom upp märkte jag att kroppen hade fått jobba lite, något jag inte kände av när jag väl var i vattnet. 
 
Idén att simma var kanske egentligen inte den klokaste idén eftersom jag skall upp tidigt i morgon men det kändes så skönt att få träna kroppen trots att den känns så trött. Skall komma ihåg detta i framtiden - simning funkar även de dagar kroppen känns trött. 
 
Nu håller jag på att packa. I morgon efter jobbet åker jag mot stugan, där kommer jag sedan ha en semesterdag under lördagen för att sedan på söndagen åka mot Varberg för att hänga och jobba tilsammans med pappa. Mamma kommer också vara med och min syster och man kommer jag nog också träffa på under vecka. Det kommer bli kul men det krävs att jag nu packar, plockar i ordning allt här hemma och somnar i tid så att jag hinner med allt i morgon. 
 
Med detta sagt är det nog bäst att jag sätter i gång så att jag i alla fall får sisådr 5 timmars sömn. 

 

Kommentera här: