Semester och pensionärsvarning

Telefonen påminner mig flera gånger om att jag har semester. Jag hade tydligen satt påminnelse på telefonen att jag har semester utifall jag skulle glömma det? Och för en liten stund sedan meddelade Google maps mig att det var 42 minuter till jobbet, den verkade inte helt nöjd med att jag är ute på landet vid lunchtid en måndag. 

Ni kommer nog läsa ordet semester från mig en del den här veckan för jag tycker faktiskt det är skönt. Jag vaknade halv tio idag, det var länge sedan jag vaknade så sent utan att varit vaken en stund tidigare på morgonen, men det gör inte så mycket att jag sov länge för när jag planerade mina semesterveckor bestämde jag mig för att den här veckan skulle vara lugn utan några särskilda planer. Jag har den här veckan ledigt, sedan går jag tillbaka och jobbar två veckor innan jag är ledig och hänger med pappa i en vecka för att jobba två till och sedan ha två veckors semester igen.  De där två sista veckorna tänker jag blir veckorna när jag gör något. Nu skall jag mest bara vila och inte göra något alls. Så, nu har ni koll på det. (Ibland är det konstigt att man känner behov av att förklara något fast man egentligen inte alls behöver förklara det för andra).

För övrigt så blåser det rejält, igår var det riktigt kallt men idag känns det aningen bättre. Vi har en massa aspar på tomten och de låter när det blåser vilket gör att upplevelsen blir att det blåser ännu mer. 

Jag har tagit en lugn förmiddag med sen frukost på det som pappa så fint kallar pensionärsplatsen, där skall han och mamma sitta när de blir pensionärer för där är det lä, sol och fint att sitta även på våren, och jag kände att det var lite pensionärsvarning på mig också, jag vet inte varför men jag kände mig i alla fall mer tant än 27. Kanske var det solhatten? Det faktum att jag satt ute fast det var lite kallt? Att jag var själv? Eller kanske att det endast var korsordet som saknades? 

Nej, nu flödar mina fördomar om pensionärer hej vilt på den här bloggen. Oavsett vilket så sätt jag där i alla fall på pensionärsplatsen och drack mitt te och hörde asparna blåsa och kände mig väldig ledig. 

Nu skall jag gå på promenad. Jag behöver komma upp i mina kilometrar.  

Kommentera här: