När ljuset kom till stan

När jag klev ut från jobbet idag var det ljust. Ja, alltså så ljust det kan vara när det är grått, grått och lite grått till. Det var i alla fall inte kålmörkt. 
 
Jag går inte runt och gnäller på mörkret i vanliga fall, kan stämma in i sången om längtan efter ljus men sjunger sällan första tonen själv så att säga. Jag tänker som sagt inte så mycket på det i vanliga fall men måste ändå erkänna att jag reagerade, positivt och väldigt spontant, när jag kom ut idag. 
 
Nåja, det var bara det jag ville säga. Nu skall jag äta lite mat innan det är dags för träning. I kväll blir det friidrott, det var ett tag sedan sist. Min kropp känns inte alls redo för det, det skall bli väldigt intressant att se vad jag får den här kroppen att göra på dagens träning. 
Okej, det här kan nog vara en utav de tråkigaste bilderna jag någonsin lagt upp men roligare än så här är det inte där jag jobbar. Jag vill i alla fall visa att det var ljus och då fyller bilden sin funktion. 
 

Kommentera här: