Januari 2017

Januari är snart över och i morgon är det februari. Den här månaden har bara rusat på och jag har inte hunnit landa i januari riktigt. Även om det känns lite jobbigt att jag inte riktigt tar tillvara på dagarna så känns det också skönt att tiden går fort, de här månaderna är ju inte de roligaste på året. 
 
Rent träningsmässigt så går det. Träningen med Henke är rolig men det andra, nja. Träningen är ganska grå just nu men jag skulle ändå inte byta ut den eller avstå helt från den, jag vet att det är värt det. 
 
22 träningspass har det i alla fall blivit, jag får vara nöjd med det även om det känns som innehållet i dessa pass inte alltid varit 100%. Jag låter lite bitter nu men det är bara för att jag just nu är lite trött på mig själv och min trötthet och även trött på lathet att inte göra något åt det som inte känns bra. 
 
---
 
Jag har skrivit i alla fall fem olika avslut på det här inlägget. Funderat på att trycka ctrl+A+delete (men insåg sedan att jag inte satt vid datorn) för att det känns så nödigt med hela den här texten men så inser jag att jag tycker om att gå bakåt i tiden och läsa så publicerar det ändå.
 
Funderar på att avsluta med något klokt eller upplyftande men inte ens det lyckas jag få fram denna kväll. Däremot kan jag berätta att jag lyssnade på ljudbok i kväll och då handlar det om ett par som skall laga mat och då tipsar mannen kvinnan om att man skall ha en klunk vatten i munnen när man skär lök för då får man inte tårar. Och så skär mannen lök och inga tårar kommer. Jag hade redan skurit min lök så jag fick inte testat detta så jag kan varken säga bu eller bä om det men det var något nytt i alla fall. Nu har ni något att testa/fundera över.
 
Nu skall den här... inte allt för charmerande och inspirerande tjejen sova. Godnatt! 
 
Hann dricka te i kväll, det är inte alltid jag hinner det. Och ja, jag bruka dricka med mjölk men det är inte lika fint på bild och ja, jag skriver det varje gång för jag vill ju vara ärlig mot er. 

Kommentera här: