Vad finns i ditt kylskåp?

I går var jag och handlade, det var relativt tidigt på morgonen och det var lugnt i affären. Vid sådana tillfällen kan jag verkligen tycka det är roligt att handla. När det är lugnt, inga stressade människor och inte heller jag är stressad. Då är det mest bara mysigt att gå runt och titta och plocka till sig varorna som står på inköpslistan som ligger kvarglömd på bordet hemma men inte ens det stressar mig för eftersom jag är lugn kan jag tänka klart och kommer ihåg allt jag skrivit på listan. 
 
På tal om mat då finns det några saker som jag tycker om som är matrelaterat; dels så är det att kolla vad folk handlar och så är det att kolla vad folk har i sina kylskåp och skafferiet. Jag kan inte låta bli det men jag tycker det är jätteintressant! Jag tycker, faktiskt, också det är intressant när folk lägger upp bilder på mat de handlat eller när de visar kommande veckans måltider. Jag kan inte låta bli att öppna kylskåp och kolla när jag är hemma hos andra, inte en helt okej vana jag vet, jag försöker hålla mig i från att göra det men det är galet svårt! 
 
Något annat som också intresserar mig är bilder på mat/grönsaker/frukter så igår när jag kom hem la jag upp mina köpta varor på bordet. Jag brukar visserligen ofta göra så för att få in det i kylskåpet i rätt ordning men igår kunde jag inte låta bli att ställa upp det lite snyggt; 
 
 
Jag behövde även städa av kylskåpet och kunde därför inte låta bli att lägga fram allt det hade i kylen, allt för att få en ännu mer matfylld bild. Kan inte låta bli att tycka det är vackert på något vis. 
 
Det ser ut som jag dricker jättemycket fun Light, det gör jag faktiskt inte men jag köper hem lite olika sorter då och då för att prova och det tar ett tag att använda upp dem. Utöver detta speglar bilden ganska bra vad jag brukar äta med undantag köttfärs och kyckling som jag hade gått om i frysen. 
 
Efter det att bilden togs har jag även gjort en del matlådor så jag är redo för veckan. Kanske återkommer jag i veckan om detta, jag är nämligen inte säker på om matlådorna smakar bra eller inte. Jag skall också fundera ut vad jag skall göra med spetskålen,den behöver jag nog använda upp i veckan. 
 
Och på svar på frågan; det här finns i mitt kylskåp. 
 
Ps. Ja, jag har haft relativt bra med energi den här helgen. Det känns väldigt bra! 

Kommentera här: