En helt vanlig dag med jobb, mat och träning.

Det har varit en bra dag idag. Jobbet har gått smidigt och det har varit sol och blå himmel som gjort dagen bättre även om jag inte hann gå ut. 
 
Jag vet inte om det är ljuset eller något annat men jag hade faktiskt energi kvar när jag kom hem. Jag har sen träning på måndagar och hinner därför med att göra lite ärenden eller liknande om jag behöver det men många gånger är jag mest bara trött i huvudet så jag åker hem och vilar lite innan träningen. Idag däremot kände jag inget behov av vila så jag har dammsugit av här hemma, snabbstädat toaletten (ni vet när man bara tar det vikigaste och tänker att hyllor och sånt tar jag nästa gång) och plockat i ordning lite. Inget extremt men ändå skönt att ha det städat när man bor någorlunda trångt. 
 
En sak jag tror är avgörande är också att jag visste att jag hade mat klar. Jag behövde inte stressa med att både laga och äta utan visste att jag bara kunde plocka fram och värma maten. Det är värdefullt! Det gör dagarna ganska så mycket enklare. Idag blev det den andra portionen av spenatsoppan jag gjorde igår, då hade jag ägg till men idag fick jag klara mig utan. Det gick det också. 
 
Nu: dags att byta om och åka mot träningen. I dag tänkte jag öva ansatslöpning men allt beror på vad de andra skall göra och hur kroppen känns när jag kommit i gång. Känner att tröttheten kommit lite nu när jag ätit och suttit ner en stund men träningen brukar göra gott. 
 
Vi hörs! 
 

Kommentera här: