En hel dag i tights

I dag skall jag hjälpa mamma med lite saker. Efter att ha ägnat många semesterdagar åt att hjälpa pappa på hans jobb är det inte mer än rätt att mamma får en dag. 
 
Igår frågade jag mamma, efter att hon har sagt att jag inte skall ta mina mest omtåliga kläder, om det skall vara en massa andra personer där på jobbet också varav hon svarar att det bara skall vara några stycken. 
- Då kan jag ha träningstights på mig, svarade jag samtidigt som jag gjorde ett mentalt segertecken. 
- tänk att du då får gå med dem på Ica Maxi också (vi skall dit efteråt) svarar mamma.
HA! Det där har aldrig någonsin varit mitt problem; att gå med träningstights bland folk. 
 
Nej, för ärligt talat då känner jag mig som snyggast när jag har tights. Jag vet inte om det ÄR så eller om det är känslan men om jag får välja ett klädesplagg som jag faktiskt känner mig bekväm i så är det träningstights. Numera har jag bara det när jag tränar så det skall bli så skönt att kunna gå runt i det en hel dag. Ser fram emot detta! 
 
I kväll skall jag träffa S, det skall bli så trevligt! Ser faktiskt fram emot detta ännu mer än tightsen. Då kommer jag nog faktiskt ha bytt träningskläderna till vanliga kläder. Ja, för lite vett har jag faktiskt börjat få. 
 
Men först: en heldag i tights. 
Bilden är tagen halv sex på morgonen för några år sedan. Jag känner mig ungefär lika trött idag så det är passande. Även STC-tröjan (som är superskön) får nog hänga med idag. 
 

Kommentera här: