Saker jag skulle göra i höstas

Punkterna nedan skriv jag ner på en lista i ett inlägg redan i september men sedan publicerade jag aldrig inlägget utan det har bara legat där i utkastet. Så här när året börjar gå mot sitt slut tänkte jag att det skulle vara roligt att se hur det har gått.

♡ Tända stearinljus, ofta.
Har helt klart lyckats med detta! Min förbrukning av stearinljus har varit hög den här hösten och således har även mysighetsfaktorn i min lägenhet varit minst lika hög. Älskart! 
 
♡ Gå promenader.  Förslagsvis morgonpromenader. Överlag vara ute mycket. 
Eh, jag är totalt värdelös på att gå promenader nu. Behöver ändra på detta. 
 
♡ Laga egen lunch i stället för att köpa.
Jag är så stolt! Sedan efter min semester i juli har jag köpt lunch 2 gånger. Ena gången var det en lunchdate och andra gången åt vi hamburgare på jobbet (en klassiker man inte tackar nej till). Det känns så bra att ha lagat så mycket mat!
 
♡ Träna smart, få bra rutiner.
Vi låtar träningen vara ett tag va? (Det kommer nog ett inlägg snart om det där.)
 
♡ Hitta stunder att dricka te.
Kanske inte så ofta som jag tänkt men helt klart många stunder ändå! Det där med te och tända ljus har varit höstens melodi.
 
♡ Hitta motivationen att hålla i ordning hemma. 
Det har faktiskt gått riktigt bra att hålla ordning.  Jag slarvar när jag är trött så fram till december så gick det riktigt bra! 
 
♡ Ha servetter till mina måltider hemma. Det blir lite roligare då. 
Jodå! Det har gått bra.
 
♡ Vara social. I lagom mängd.
Det känns som jag gjort en hel del saker den här hösten men jag kanske bara inbillar mig? 
 
♡ Blogga. Kanske till och med skriva något roligt inlägg här och där och inte bara seriöst hela tiden.  
Upp och ner är en bra beskrivning när det kommer till bloggen. Jag antar att det är så det får vara. 
 
♡ Skriva på den där storyn jag går runt och funderar på då och då. 
Inte ett enda ord har jag skrivit men jag går runt och funderar på storyn då och då och funderar på karaktärer och händelser. 
 
♡ Kolla på serier. Och njuta när jag gör det. Inte bara sträcktitta.
Som jag tittat på serier! Och som jag njutit! Serier har varit räddningen så många gånger den här hösten. 
 
♡ Spela piano. Hitta ett stycke jag kan spela lagom till jul. Eller i alla fall halva, eller bara 1/4 av stycket. 
Det blev inget stycke men däremot spelade jag på dopet och det övade vi på rätt mycket ett tag så det får vara godkänt!  
 
♡ Försöka hitta guldkorn här och nu istället för att hela tiden längta framåt.  
Det känns som dagarna bara tickar på och att det inte finns så mycket att ta in just nu. Men de kvällar jag har varit hemma tidigt har jag njutit av!
 

Kommentera här: