Stugan igen

Det är något speciellt med en vacker augustimorgon, solen och naturen känns annorlunda jämfört med i juni och juli. Här ute i stugan märks det tydligt.  Det är också något peciellt när man har gått och lagt sig till kraftigt regn men vaknar upp till sol. Naturen är på något sätt tyngd var regnet men solen lättar upp. Kontrasterna blir vackra på något vis. 
\n
 
\n
Jag är, som ni förstår, ute i stugan. Att komma hit är aldrig neutralt, jag kommer aldrig hit utan att känna något utan det är alltid en speciell känsla. Kanske för att jag numera bara är här några helger och några veckor här och där i stället för hela somrar. Oavsett vilket är det skönt att komma hit även om det bara är för 2 dagar. 
\n
\n
\n
 
\n
I går var jag också som sagt hos bror&svägerska. De bjöd på mat och sedan te. Så himla mysigt att gå inbjudan och bara svänga förbi dem några timmar sådär. Maten var god, teet också och sällskapet finfint. Några väldigt fina timmar. Helt i min smak.
\n
 
\n
Nu skall jag fortsätta att läsa min bok. Önskar er en fin söndag!  \n
\n
Foto: Jennifer 
\n
\n
 
\n

1 Åsa Andersson:

skriven

Det där känner jag igen till fullo, du hittar så bra ord, " jag känner alltid något" precis så är det 💚 nu förbi njuta söndag i Augusti 😉
Åsa

Svar: Men tack :) och jag önskar dig en fin vecka :)
JHH

Kommentera här: