Sammanfattning av träningslägret

Jag har inte riktigt avslutat träningslägret jag hade förra veckan skriftligen här på bloggen. 
 
Första halvan av lägret fungerade jättebra! Det var roligt, jag kände lite utveckling i mitt joggande och för någon sekund känd jag mig snabb. Sedan kom det där som jag i inlägget "jag har det bra" kallade för "strejkandet". Jag gjorde ett hopp och kände hur musklerna drog ihop sig i ryggen rejält. Torsdagen kändes det lite (det var då jag skrev inlägget) men det blev värre under den dagen och på fredagen gjorde det riktigt ont. Det jag trodde var ett vanligt lite strejkande från ryggen var betydligt mer smärtsamt än jag först trott. Det blev ingen träning på fredagen för jag hade så ont så jag mådde illa och svettades lite.  Att bara diska och packa var jobbigt nog. 
 
Så, det blev kanske inte riktigt som jag hade planerat.  Om jag borde ha gjort en annan övning, lagt upp passet/passen annorlunda eller tränat mer eller mindre går inte att svara på. Nu blev det så här. Man kan planera och göra smarta val men ibland händer det saker som man inte kan kontrollera och ibland gör man kanske till och med dumma saker. Det är så det är och då får man anpassa sig. 
 
Idag var jag i alla fall hos min naprapat för att be honom kolla läget samt kanske hjälpa till lite på vägen så att allt blir ok igen.  Han kunde konstatera att någon disk antagligen varit inblandad eftersom ryggen varit så sned men att det antagligen inte kommer påverka framöver. Om några dagar kan jag nog träna det mesta på gymmet, någon gång nästa vecka kanske jag kan börja jogga och om två veckor bör nog det mesta vara som vanligt igen.
 
Med det här naprapatbesöket känns det i alla fall som att jag knutit ihop den där träningsläger-säcken. Så tack Hönö IS för att jag fick använda era banor och tack syster&svåger för lånet av lägenhet! Det här är en bra idé som jag garanterat kommer göra igen. Mina tankar är nu att se om det inte finns något sätt att lösa maten på  - det skulle bli väldigt, väldigt bra då.
 

Kommentera här: