Jobb igen

Söndagkväll och sista kvällen innan jobbet börjar igen och jag sitter och funderar varför jag har samma känsla nu ikväll som kvällarna innan man skulle börja i skolan igen efter sommarlovet.

Den här helgen har jag plockat i ordning, städat och handlat allt för att ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt inför kommande veckor. Jag skall alldeles strax, när jag skrivit klart det här, sätta mig ner skriva ner tider och så inför nästa vecka. Jag har helt glömt av träningstider, vilka dagar jag har tid över och allt det. Jag har verkligen haft andra rutiner nu under sommaren när jag bott i huset men nu är jag tillbaka i lägenheterna och de vanliga rutinerna från i våras. 

Att jag har tappat tider och sånt tyder ju också på att jag har slappnat av och verkligen haft semester på riktigt och det känns ju bra! Jag tror att en utav anledningarna till att jag mig lite nervös  såhär är att jag fortfarande är rädd för att jag inte skall orka. Trots att det är flera år sedan en dag jag inte orkat upp är jag ändå, längst inne, orolig att jag inte skall orka upp nästa dag. Därför tycker jag det är skönt med semester och därför är det lite jobbigt att veta att det är lång tid till nästa semester, det har liksom inget specifikt att göra med just det här jobbet eller situationen just nu utan det är mer relationen till själva tröttheten. 

Nu skall jag som sagt planera det sista innan jag går och lägger mig och tittar på serie. Det hör rutinen till och det känns tryggt.  

Vi hörs i morgon! Trevlig kväll!  

Bilden är inte så jobbrelaterad men är tagen när jag glömde av vad nästa övning i min cirkel var, så den har viss likhet med det här inlägget. Ja, glömska alltså.

Kommentera här: