Som att sälja smöret och tappa pengarna fast jag aldrig haft något smör

I förmiddags fick jag ett sms om att någon (?) försökt nå mig för att de hade blommor att leverera till mig. 
 
Spontana frågor som jag ställde mig själv då;
Vem?
Varför?  
...va? 
 
Nåja, jag fick min kollega att ringa upp numret i smset och uppge att hon var jag, ja, för jag tycker inte om att ringa upp folk. Hon ringde i alla fall upp men när de svarade kände de inte till detta alls. Inga olevereade blommor på mitt telefonnummer, adress eller namn. 
 
På något sätt känns det som att jag har sålt smöret och tappat pengarna...fast jag egentligen aldrig haft något smör från början.  Man kan helt enkelt säga att jag egentligen in förlorat något alls. 
 
Fast ett tag funderade jag på om skulle be dem sända blommor till mig för att de skickat smset fel... blommor är ju ändå fint, men jag antar att det skulle vara lite överdrivet? 
 
 
 
Jag skulle ändå aldrig våga ringa dem. 
 
 
 
Ps. Om någon känner igen att de har skickat blommor till mig så vill jag bara säga att jag hade blivit glad om de hade kommit fram.  Ja, bara själva tanken gjordr mig glad.  

Kommentera här: