Sammanfattning av vecka 13

Veckan 13 är snart över och här kommer veckans sammanfattning.
 
Veckans känsla 
Vårkänsla! Gillar att det är ljusare på kvällarna(har inga problem  att somna pga ljuset änu), att det är varmare i luften, mer fåglar,  lite mer blommor och grönt på gång. Ser framemot våren på riktigt nu! 
 
Veckans kloka val: 
Köra tidig träning i måndags i stället för sen fysträning och gå och lägga mig tidigt. Nu är jag äntligen tillbaka i en god sömnfas. 
 
Veckans premiär: 
Myggbett. Jag har fått årets första myggbett. Tacka vet jag Aloe Vera Gelly, det kliar inte alls om jag smörjer på det på bettet.  
 
Veckans helgmat:
Tacos. Tillagade mycket färs i fredags så jag skulle ha hela helgen. Är väldigt nöjd med detta drag, det har visserligen inte blivit så varierad mat den här helgen men jag har ätit, det är inte alla helger jag äter tillräckligt. Jag tycker det är ganska tråkigt att laga mat. 
 
Veckans lärdom: 
Kolla är en förkortning av kontrollera och skall därför inte användas tex i mening "kolla på tv" utan man tittar på tv. 
 
Veckans serie:
Sett några/en del avsnitt av Blindspot  (finns bla på Viaplay). Jag tycker den är spännande, det händer saker hela tiden, det slutar inte. Det känns som en serie jag kommer titta på (obs. Notera min nya kunskap <-) men inte helt falla för då jag har svårt för "besvikelser" och det känns som varenda människa i den serien har hemligheter... vissa av dem till känner inte ens själva till att de har hemligheter. Sa jag för mycket nu? Nåja, veckans tips i alla fall. 
 
Veckans antal träningspass: 
7 st, då räknar jag båda passen i torsdags. Är i en sån där fas då jag tränar men inte mer men nu när sömn är åter i fas kan jag nog öka lite mer.  
 
Veckans googling: 
Åh, jag googlade något i början av veckan som jag tänkte skulle bli veckans googling men nu kommer jag inte ihåg det. Jag har i alla fall försökt hitta svar gällande varför Johannes brandstation heter just Johannes och inte Jakobs (se förra veckans sammanfattning) men har inte hittat något svar mer än att det även fanns Johannesplan så det kanske var det mest naturliga namnet. 
Så här mycket grönt är det nu, vecka 13. Detta jämför vi om några veckor.  
 
Hoppas ni haft en trevlig vecka! Nu laddar jag om inför en ny genom att lyssna på pod och fylla i färger i min bok. 

Kommentera här: